Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 17 juli 2016

NYTTIGA SESAMKAKOR ♡

Av Nicole Svensson - 17 juli 2016 10:30


Kära änglar,

Har ni sovit gott? Det har jag minsann gjort! Jag gillar den här veckan eftersom den har varit så mysig! Jag har gymmat, yogat utomhus, simmat, jobbat och lekt med alla kära förskolebarn och sist men inte minst - inrett vår gillestuga i källaren! Gillestugan var förut ganska stökig, då den innehåll för många mattor, för mycket damm, för mycket krimkrams och för mycket pysselsaker som vi inte har använt oss av på jättemånga år. Hur som helst så ska vi bara köpa nya mörkläggningsdraperier & tavlor och sen återstår det att damma och dammsuga. När vi är helt klara kan ni få se hur det ser ut! Temat där nere är retro med färger av rött, vinrött, svart, vitt och silver. Pappa har sparat både grammofon och vinylskivor där nere så därför har hela rummet fått en gammaldags retro-touch. Är supernöjd!


Idag vaknade jag tyvärr med halsont, vilket inte är så konstigt med tanke på att både mamma och Veronica (syrran) har ont i halsen. Därför blir det att ta det lugnt idag och ladda upp inför en ny vecka med vitaminer och te för att bli av med detta äckelvirus. Har ni något extra bra tips för att lindra halsont? Ifall ni har det så lämna gärna en kommentar! Nu kommer ett nyttigt recept som jag tog från arla, men som jag har gjort om en hel del. Så hälften mitt recept, hälften arlas recept. Hoppas att allt är underbart med er! Ha det!


Recept på hälsosamma sesamkakor

* 2 dl solroskärnor

* 1 dl sesamfrön 

* 1 dl havregryn

* 1/2 dl majsmjöl

* 1/2 dl mandelmjöl

* 1,25 dl mjöl av valfri sort 

* 1 ägg

* 1/2 dl rapsolja 

* 1 msk smör 

* 2 msk honung

* 2 krm salt


Sätt ugnen på 200 grader. Mixa ihop alla ingredienser i en bunke. Ta sedan fram en plåt och lägg på ett bakplåtspapper. Lägg ut smeten över hela bakplåtspappret och lägg sedan ett bakplåtspapper över smeten. Kavla ut smeten så att den blir tunn och jämn. Ta bort det övre pappret och grädda sedan smeten i mitten av ugnen i ungefär 15 minuter. Ta sedan ut plåten och skär direkt upp degen i små kakbitar. Vänta tills allt har svalnat. Servera med smör, ost eller mjukost. Namnam!

 

Kramar från Nicole ♡

MAT
 
 
Gabriella

Gabriella

17 juli 2016 21:52

Åh sååå gott!!

http://gabriellasigfridsson.devote.se

 
Flisan

Flisan

18 juli 2016 17:22

sv: tack så mkt :D

http://nouw.com/fbb

 
Misstossequeen

Misstossequeen

18 juli 2016 18:31

Åh vad de såg goda ut :D

Svar: Jätte mysigt :D

http://misstossequeen.se

 
Amandahans - Exklusiv skönhetsblogg

Amandahans - Exklusiv skönhetsblogg

18 juli 2016 20:17

Åh men ser jättegott ut! Ska definitivt testa att baka en glutenfri variant. :)

http://www.amandahans.se

 
Dalmar

Dalmar

18 juli 2016 20:41

Det var sist för två veckor sen jag åt sesamkakor, jättegoda men har aldrig bakat själv! :)

http://dalmar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards