Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 25 september 2016

SVAR PÅ ERA FRÅGOR #4 ♡

Av Nicole Svensson - 25 september 2016 17:15

Kära stalkers,

Då var ännu en frågestund avslutad och det är alltid lika kul att få svara på era frågor. Tack så jättemycket för alla frågor! Jag hoppas att ni haft en riktigt underbar helg och att ni är taggade inför en ny vecka! I fredags firade vi Nicky som fyller år idag, stort grattis till dig gumman! Vi hade det superkul och mysigt då vi käkade på Paolos, en italiensk restaurang. En toppenkväll med många djupa samtal och höga skratt. Nu antar jag att ni vill läsa svaren till frågorna, så jag ska sluta babbla! Puss på er!


Tilda frågar: Vilken är den bästa resan du har gjort?

Min resa till Mallorca för många, många år sedan! Jag stortrivdes där och älskade havet, stranden, hotellet, maten, värmen etc. 



Tilda frågar: Vad gör du helst en regnig höstdag?

Jag gillar faktistkt regniga höstdagar, om jag är inomhus! Inget är mysigare än att titta på film invirad i en filt & med en kopp te i handen, när man hör regnet smälla mot fönstret. Det är så mysigt och man känner sig så "beskyddad" där innanför fönsterrutan. Beskyddad från allt det blöta och kalla. Annars tycker jag att det är mysigt att plugga, läsa, fika eller spela spel när det regnar ute.


Tilda frågar: Vad gör du helst en solig höstdag?

Promenerar bland höstlöven med min hund och en vän. Hösten är så sjukt vacker när solen skiner och det måste man verkligen uppskatta och ta vara på!

Amina frågar: Har du någon resa inplanerad till hösten?

Nej, tyvärr inte, men jag önskar att jag hade det! Dock är bara höstlovet en vecka lång och jag tror att jag kommer använda tiden till att umgås med mina vänner lite extra mycket och har jag tur så åker vi upp till släkten i Värmland ett par dagar. Vi ser hur det blir helt enkelt. 


Amina frågar: Vad ska du göra på julafton?

Det jag alltid gör: umgås med min familj, fixa med maten, äta julmat, kolla på Kalle Ankas jul, öppna paket, dela ut paket, ta typ 1000 foton och lyssna på Michael Bublé! Visst låter det härligt?


Amina frågar: Vad önskar du dig i julklapp?

Drömmer om en riktigt nice systemkamera som är superbra för foto och film, men eftersom jag fyller år den 2 december så kanske jag önskar mig en kamera till min födelsedag istället. Annars vill jag gärna ha kläder. 

Gabriella frågar: Vad skulle du göra ifall du fick en miljon kronor?

Jag skulle först och främst sätta in jättemycket av pengarna på mitt sparkonto, för att inte bli helt crazy och slösa pengarna på onödigt trams. Sedan skulle jag köpa mig en lägenhet samt inredning, dyra kläder etc. Jag hade även lagt in en summa till en välgörenhetsorganisation eftersom jag har hållt på mycket med bland annat volontärarbete det senaste året. 

Amanda frågar: Vilken är din favoritårstid?

Ändrar mig hela tiden, men just nu så är vintern min favoritårstid för då fyller jag år, det är julafton och det är mysfaktor på topp. Annars längtar jag nästan alltid till sommaren. 


Dalmar frågar: Vilken/vilket skola/universitet vill du söka till efter du är klar av gymnasiet?

Mitt mål är att plugga på Handelshögskolan i Stockholm! 


Dalmar frågar: Vad vill du läsa på universitet om du fortsätter vidare?

Det jag pluggar kommer ha att göra med ekonomi att göra, men jag vet inte om det ska handla om marknadsföring, sälj eller något annat än. Ekonomi är i alla fall det jag brinner för!


Dalmar frågar: Din facebook? 

Ger inte ut min facebook till de jag inte känner i verkligheten, men om min blogg skulle bli riktigt stor en dag så kanske jag skapar ett facebooksida som man kan gå in och gilla :)


Dalmar frågar: Tre saker du hatar? Tre saker du älskar?

Jag hatar: pessimism, folk som är idioter (våldtäksmän, mördare etc.) och när man måse uppdatera datorn och varje gång trycker på "påminn mig senare". 

Jag älskar: optimism, min vovve och balett!

 

Den inre kampen frågar: Vilken är din favoritblogg? 

Svår fråga, för det finns så många bra bloggar där ute och jag ändrar mig hela tiden angående vilken som är min favorit, men just nu skulle jag säga att idawarg.se inspirerar mig mycket inom träning och kost!

 

Andreas frågar: Ser du mycket på tv?

Jag kollar inte alls ofta på tv, men det finns en del program som jag följer som till exempel Parlamentet och Idol. Jag kollar även på nyheterna lite då och då eftersom jag tycker det är smidigare än att läsa artiklar hela tiden.


Andreas frågar: Spelar du något instrument?

Jag är inte så jätteaktiv med att spela instrument nu, men jag har spelat och tagit lektioner i både gitarr och piano. Vi har ett piano hemma och sammanlagt 3 gitarrer som jag har spelat på. Min syster spelar cello och piano och vi båda sjunger mycket om dagarna! 


Andreas frågar: Har du några syskon?

En storasyster, Veronica, som är 18 år gammal. 


Andreas frågar: Hur är ditt liv?

Mitt liv flyter på! Är nöjd med det och tycker det är roligt eftersom det händer en hel del spännande saker i mitt liv. 


Andreas frågar: Är du nöjd med dig själv?

Ja, det är jag och jag hoppas verkligen att alla kan sträva efter att också vara nöjda med sitt liv. Vi måste uppskatta oss själva och andra och sluta fokusera på det och det och det som är "fel" med oss. Var bra människor och ta hand om varandra! 

Andreas frågar: Hur går det i plugget?

Det går finfint! Jag lägger rätt mycket tid på skolan och har alltid tyckt att skolan är viktig. Jag siktar högt och gör mitt bästa för att lära mig nya saker varje vecka. 



Andreas frågar: Tränar du något?

Jag tränar balett och tåspets två gånger i veckan och utöver det så gymmar jag ungefär 2 gånger i veckan. Träningspassen ser naturligtvis olika ut från vecka till vecka för ibland (som just nu) har jag problem med mina knän och tränar därför mer mage, armar och rygg, för att inte belasta knäna för mycket. Dansen är hur som helst det jag brinner för allra mest!

Kramar från Nicole 

 
 
lucy

lucy

25 september 2016 21:43

Jätte roligt att läsa <3

http://nouw.se/Shawtygetloose

 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

26 september 2016 04:53

Så kul att få läsa! :)

http://spontan.blogg.se

 
Sandie

Sandie

26 september 2016 15:58

Spännande!

http://sandiiebelle.blogg.se

 
Linnéa

Linnéa

27 september 2016 14:24

Så roligt att läsa, finaste nicole. Du har förresten blivit nominerad till Liebster Award:) Läs mitt inlägg för mer information.

http://nouw.com/linneaass

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

28 september 2016 17:56

Kul att ni tycker det!! :)

Tack finaste Linnéa<33

http://nicolesvensson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards