Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 8 juni 2016

THROWBACK TILL KRAKOW ♡

Av Nicole Svensson - 8 juni 2016 20:00

Kära babes,

Som kanske inte alla vet så är jag 50% svensk och 50% polsk! Min mamma är född i södra Polen och min pappa är född i Värmland. Själv föddes jag i Skånes vackra Helsingborg och har därför fått en dialekt som man inte direkt kan peka ut. Jag har inga rullande "r", men vissa ord uttalar jag på skånska. Pratar inte heller rikssvenska, och definitivt inte värmländska som min pappa gör. Polska kan jag prata, men det språket använder jag mest när jag pratar med min mamma, mina polska vänner eller mina polska släktingar. Här har ni en liten kär throwback från när en familj från Kraków hälsade på oss för några veckor sedan och de fick möta den svenska kulturen! Vi har varit i Kraków hos dem förut och det är VERKLIGEN en vacker stad! Där fick vi uppleva mycket och jag vill gärna återvända dit för att se ännu mer. Har ni varit i Polen någon gång och i sådana fall, vart någonstans har ni varit?


Kramar från Nicole 


 

Follow

 
 
Dalmar

Dalmar

8 juni 2016 23:15

Intressant! :)

http://dalmar.bloggplatsen.se

 
Tuva Björnwall

Tuva Björnwall

9 juni 2016 08:42

spännande :)

http://nouw.com/tuvabjornwall

 
CAMILLAESI

CAMILLAESI

10 juni 2016 19:00

Vad kul att du kan prata polska. Jag kan säga några ord och de är fula ord som kurwa, haha. Kan dock säga tack också ;-P Har varit i Polen två ggr faktiskt :)

Så härliga bilder :)

Kram<3

http://www.camillaesise

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

12 juni 2016 23:13

HAHAHA, du fick mig att skratta där vännen! Bra att kunna lite svordomar ibland ;)

Kraaamar till er alla<3

http://shine.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards