Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

JAG ÖVERLEVDE ♡

Av Nicole Svensson - 4 februari 2016 17:45

Kära krambjörnar,

Igår var det en riktigt nice dag. Först var det engelskprov som var enligt mig lätt och gick jättebra & sedan drog vi till skridskohallen med skolan. Som ni redan har förstått så överlevde jag gårdagen. Jag ramlade inte en enda gång och jag åkte faktiskt ganska bra med tanke på vad jag förväntade mig. Dock var det ju såklart folk som åkte in i mig för att de inte kunde hålla sina blickar åt mer än ett håll, då de såg något mycket mer intressant någon annanstans. I skridskohallen är det ingen som ursäktar sig, utan alla bara skrattar. När man var på väg att ramla gällde det bara att hålla hårt i kompisen som man kunde stödja sig på!


Det blev i alla fall en lyckad dag och om ni inte redan har åkt skridskor i år så tycker jag verkligen att ni borde göra det snart. Det kostar nästan ingenting och det skapar finfina minnen. Jag önskar er en fortsatt mysig kväll! Nu ska jag invänta världens bästa veckodag, fredag! Besos y abrazos :*


Kramar från Nicole 


   


Follow

 
 
Sanna

Sanna

5 februari 2016 10:34

Mangoträd!!! Oj det låter lite häftigare än avocado. För just avocado skulle vara lättodlat stod det innan jag satte igång.

På tal om skridskor så var jag riktigt duktig tills jag var 11 år och på sportlovet träffade på en mycket dum grabb som kastade sin bandyklubba under mina skridskor så jag ramlade och på vägen ner till isen så sparkade jag in skenan i andra benet och bröt den på två håll. 1½ år fick jag sedan fara omkring gipsad och det första halvåret var jag befriad från skolan men läste hemma då min mormor och morfar flyttade hem till oss tillfälligt. Allt p.g.a en kille som inte hade något vett i skallen. Det blev en lång väg tillbaka med träning och när jag fyllde 13 år så kunde man inte se att jag haltade längre men har sedan dess legat och gnott med den vristen varje natt innan jag somnar och det är många år nu.

Näe jag åker nog inga skridskor sedan dess men minns hur glad jag var att sväva fram och göra små piruetter som bara små barn kan! :)

Ha en finfin helg önskar jag dig också!
/S

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Nicole

Nicole

5 februari 2016 15:06

Jaaa fast tyvärr växte det inga mangos från trädet, det blev bara en väldigt massa löv!

Ojojoj så mycket drama du har fått uppleva genom att åka skridskor! Förstår verkligen att du inte vill åka mer efter det som hänt dig, så himla obehagligt. Det är hemskt så många det finns som inte kan tänka efter innan de gör något dumt...den där killen som kastade bandyklubban är ju inte riktigt klok!

Tack detsamma :)

http://shine.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards