Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 29 januari 2016

#FLASHBACK FRIDAY ♡

Av Nicole Svensson - 29 januari 2016 12:41

Kära optimister,

Tacktacktack så mycket till er som kommenterar så fina saker i mina inlägg, jag är så glad att ni faktiskt tycker om det jag skriver och att jag inspirerar er lite grann. Extra många kramar till er!


Nu till dagens ämne, ni ska nämligen få följa med mig på en resa bak i tiden och besöka Italien. Här får ni en blandning av bilder från turistorten Caorle och från den vackra gamla staden Venedig. Älskar Italien jättemycket och vill gärna återvända dit, någon gång i framtiden. Du kanske hänger på?


Notera att bilderna är tagna sommaren 2014, ifall ni tycker jag ser lite yngre ut. Det var en härlig tid det. Ni vet när man hör folk säga att man inte ska leva i det förflutna, utan bara leva i nuet eller blicka framåt. Jag tycker att det stämmer delvis. Absolut ska vi leva i nuet och titta framåt, men det är även är viktigt att komma ihåg alla underbara stunder som vi har haft. Försök att glömma allt det negativa som finns i ditt förflutna och fokusera på alla glada minnen istället. När du börjar göra det kommer du känna dig så mycket gladare! Ha det nu finfint och njut av fredagskvällen, så ses vi när vi ses :)


Kramar från Nicole 


          


 

 

 

  Follow

 
 
Ingen bild

lill-lindback

29 januari 2016 14:35

Tack för ditt besök. Din hemsida är jättefin. Jag skriver thrillers, även medialt. Finns på www.lill-lindback.se
Om du vill skriva är det viktigt att du skriver det du vill. Inte vad andra vill. När du börjar skriva måste du se till att ha en röd tråd i berättelsen. Tråden är huvudpersonen, det är lätt att tappa bort sig. När du anser att du är färdig. Läs igenom igen. Du lägger till och drar bort. Det värsta är att du kan ta bort ganska mycket. Var hård, men våga ta bort, våga skriv till! Mitt svåraste var nog att skriva korrekt svenska och inte tårta på tårta eller felaktig grammatik. Kämpa! Det tar tid att få ihop det rätt. Lägg ifrån dig ditt alster. Plocka fram det senare och läs igen. När jag har skrivit något brukar jag läsa många gånger, tills jag är trött på det. Men så låter jag det vila igen. Du måste låta texten flyta när du läser igenom det. Ta hjälp av dem du litar på. I början känns det jobbigt när någon läser och kommer med konstruktiv kritik. Använd inte för mycket slang. Om du vill skriva för alla, då ska det också passa. Jag kommer att skriva mer om skrivandet i bloggen. För mig är det inte svårt att skriva, men att komma till ett förlag är väldigt svårt. Det finns många som är författare idag. Jag är en som ger ut själv. Däremot vet jag en kvinna som fick sin utgiven direkt. Många grattis till henne. Men, ge inte upp! All lycka till dig!

 
Nicole

Nicole

29 januari 2016 15:00

Tack ska du ha för de fina orden!
Din resa verkar verkligen jätteintressant och jag ska ta del av dina goda råd nästa gång jag skriver texter. Som du säger så krävs det hårt jobb för att lyckas, men så är det ju med allting. Man måste kämpa och man får aldrig ge upp. Den som misslyckas är också den som ger upp!
Tack än en gång för tipsen, återkommer till din blogg snarast :)

http://shine.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Michelle

29 januari 2016 17:15

Åhh vad fina bilder, jag hänger absolut på nästa gång!! ❤️❤️😉😘

 
Nicole

Nicole

29 januari 2016 21:00

Tack finis!! Ser fram emot att du joinar 😘❤️❤️

http://Shine.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards