Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2016

13 OKTOBER - BÄSTA SERIEN ATM ♡

Av Nicole Svensson - 13 oktober 2016 17:00

 

Kära snyggingar,

Hallå där! Äntligen kan jag andas igen för nu är nästan alla prov och läxor avklarade för den här veckan. Min rygg skriker. Tyvärr har jag lätt för att få ont i den när jag pluggar mycket, för jag spänner mig nog omedvetet. Många tror att jag sitter och arbetar på fel sätt, men jag sitter nästan alltid vid mitt skrivbord, i en bra position.


Jag får aldrig ont i ryggen när jag spenderar flera timmar till att titta på youtube och serier, och då ligger jag ner i världens sämsta position. Med det menar jag att jag ligger helt ihopkrumpen, men jag får aldrig ont av det. Jag får ont när jag pluggar, så det måste bero på att jag spänner mig och att jag stressar. Har ni några tips på vad man kan göra vid ryggont, om vi bortser från stretching? 


Nog om min rygg nu! Jag är för ung för att klaga på ryggont, hehe. Nu till dagens ämne som är: min favoritserie at the moment. Jag har kollat klart på många serier den senaste tiden som till exempel Friends, och därför har jag bara en enda serie som jag kollar på nu (och älskar) och det är The Big Bang Theory.


Kort och gott är Big Bang Theory en komediserie som handlar om experimentfysikern Leonard och teorifysikern Sheldon som tillsammans med sina vänner hittar på en massa trams. Jag har aldrig någonsin sett ett avsnitt utan att skratta minst tio gånger. Högt. Jag tror faktiskt att Sheldon är min favorit, för utan honom hade serien varit sämst! Har ni sett serien och vad tycker ni?


Kramar från Nicole 

 
 
lucy

lucy

13 oktober 2016 18:36

Vi köpte en ner/upp sänkt bord som vi kan veva upp för att bytta ställning annars är det bra att du ställer dig upp efter varje halv timme typ och sträcker på dig lite :)

http://nouw.se/Shawtygetloose

 
Gabriella

Gabriella

13 oktober 2016 21:02

Har bara sett några avsnitt som gått på tv och det verkar riktigt roligt!!

http://gabriellasigfridsson.devote.se

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

13 oktober 2016 23:48

Tack så jättemycket för tipsen Lucy! :)

Det är grymt Gabriella :)

http://nicolesvensson.se

 
Linda

Linda

14 oktober 2016 02:31

Så bra!!

http://lindaviktoria.se

 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

14 oktober 2016 03:10

Men åh vad jag känner igen mig i det du skriver! När jag ligger i helt fel ställning och läser bloggar får jag aldrig ont i ryggen, men när jag pluggar däremot vid ett skrivbord skriker ryggen efter ett tag, haha! Älskar också Big Bang Theory:)

http://spontan.blogg.se

 
Netti Starby

Netti Starby

14 oktober 2016 05:52

Du kanske skulle behöva träna ryggen om du inte redan gör det och att tänka på hur du sitter? Lycka till! Kramis

http://starbys.se

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

14 oktober 2016 14:25

Kul (eller ja inte kul men ni förstår vad jag menar) att jag inte är ensam om detta! Tack så mycket för era tips! Träning hjälper mig, men smärtan är återkommande...och jag kan inte träna 24/7 :/ Kramar!

http://nicolesvensson.se

 
Amanda

Amanda

14 oktober 2016 14:47

Jag får ont i ryggen hur jag än sitter eller ligger :( så jobbigt.. Älskar the big bang theory! :)

http://amandalarsson.nu

 
vanessa Andersson

vanessa Andersson

14 oktober 2016 18:35

Skönt att ha alla prov och läxor klart! Jag har en del hah!!

http://vanessaandersson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards