Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2016

9 OKTOBER - WORK WITH YOUR FEARS ♡

Av Nicole Svensson - 9 oktober 2016 17:30

 

Kära vänner,

Hur är det med er idag? Jag hoppas att allt är strålande med er! Med mig är det bra då jag ägnar den här söndagen åt träning, musikmusikmusik, bloggande och plugg. Det är ganska mysigt faktiskt. Dagens inlägg handlar om två stycken rädslor som jag tänkte berätta lite om. Båda rädslorna har blivit bättre det senaste året, vilket är ett gott tecken. Delar vi på någon eller några av dessa rädslor? Kan ni inte berätta lite om hur ni känner och hur det går för er med er rädsle-övervinning? Kämpa på! Processen för att övervinna en rädsla må vara lång, men ni fixar det säkerligen om ni verkligen försöker. Bäst är ni! 


Rädslan för att misslyckas

Den här rädslan har jag haft i väldigt många år eftersom jag alltid haft prestationsångest. Jag är helt enkelt rädd för att något ska gå åt skogen inom skolan eller inom något annat. Det jag har tänkt på länge är att om något ska gå dåligt så ska det inte vara jag som är anledningen till det. Rädslan för att misslyckas uppstår när man misslyckas några gånger, genom att till exempel inte få det betyg man strävar efter, samtidigt som man är kass på att hantera situationen.

 

I stället för att hålla huvudet högt och göra bättre ifrån sig nästa gång, så sjunker man ihop till en liten säck på golvet. Det är dock slut med det. Jag har blivit mycket bättre på att hantera misslyckanden de senaste åren då jag har lärt mig att vägen till framgång är att ta risker samtidigt som man är väl förberedd. Du kan jobba hur hårt som helst, men om du inte vågar ta det extra steget så kommer du inte komma lika långt. Så var inte rädd, för det löser sig!


Rädslan för vad andra ska tycka

Den här rädslan tror jag är oerhört vanlig eftersom vi bryr oss alldeles för mycket om vad andra tycker i dagens samhälle. Tidigare har jag till och med tänkt på vad jag tror att andra tänker om mig. Om jag gör så här, kommer de tycka att det är konstigt, fel eller korkat? Om jag säger detta, vad händer då? Om jag har på mig detta, vad kommer folk tänka om mig då? Sådana här frågor ställde jag mig själv hela tiden förut, men nu är det mycket bättre för jag bryr mig inte lika mycket längre.

 

Du kan inte tycka om alla människor på jorden, och alla människor på jorden kan inte tycka om dig heller. Det är ömsesidigt och det är okej att det är så. Det viktiga är att DU är nöjd med dig själv och att dina vänner tycker om dig för den du är. Skit i allt annat. Det är bara slöseri med tid, för du kommer aldrig lyckas med att få varenda människa på jordklotet att tycka om dig. Det kommer alltid att finnas avundsjuka människor och det kommer alltid att finnas folk som man helt enkelt inte klickar med. Detta måste vi acceptera. 

 

Kramar från Nicole 

 
 
Misstossequeen

Misstossequeen

9 oktober 2016 20:49

Den rädslan hade jag med i många många år.. :(

Svar: Ja en jätte rolig Idè :D

http://misstossequeen.se

 
Gabriella

Gabriella

9 oktober 2016 21:02

Åh så gullig!! Kram

http://gabriellasigfridsson.devote.se

 
Jeanette

Jeanette

9 oktober 2016 22:02

Rädslan för vad andra ska tycka har jag också haft länge, så jobbigt. Men jag tycker det blir bättre ju äldre man blir, så det är ju skönt :)

http://nouw.com/jeanettek

 
Linda

Linda

10 oktober 2016 02:47

<3

http://lindaviktoria.se

 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

10 oktober 2016 03:48

Prestationsångest är inget att leka med, stor kram på dig! <3

http://spontan.blogg.se

 
Sanna

Sanna

10 oktober 2016 10:33

GUD vilken fin hund! <3

http://www.sannalarssons.devote.se

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

13 oktober 2016 23:50

<333 kram på er

http://nicolesvensson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards