Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 23 september 2016

MISSLYCKANDEN BLIR MÖJLIGHETER ♡

Av Nicole Svensson - 23 september 2016 08:15


Kära änglar,

För några månader sedan skrev jag ett inlägg om hur man kan återhämta sig från sina misstag (vilket jag fortfarande inte är särskilt bra på, då jag kan bryta ihop och gömma mig i ett hål och känna mig helt värdelös i sådana situationer) så idag tänkte jag skriva en liten uppföljare till det inlägget. I det förra inlägget skrev jag om hur du kan lära dig av dina misstag, få dig att förstå hur mänskligt det är att faila och varför vi egentligen misslyckas. Idag ska jag inte skriva om hur våra misslyckanden leder till "att det går bättre nästa gång", utan idag handlar hela inlägget om ett hemligt litet vapen som kallas revansch. 


Revanschlust är otroligt bra att ha när saker går åt skogen, för den får dig att vilja jobba hårdare än någonsin. Du kommer inte sluta kämpa förrrän du når ditt mål. Revansch är alltså en styrka, så använd den! Jag känner en hel del inspirerande människor som alltid är positiva efter att de har misslyckats, för deras revanschlust tar över och viskar: "jag ska allt visa dem vad jag går för!". Jag önskar att jag alltid tänkte så, men ibland tar hopplösheten över. 


Så hur ska vi då få revanschlust? Jo, genom att öva och öva på det vi inte är bra på, så att vi bygger upp ett självförtroende kring det. Helt plötsligt så är det en fördel att misslyckas för då kan man kan visa vad man går för nästa gång. Så detta drar slutsatsen att misslyckanden (som är fullt mänskliga) kan leda till en megaframgång, om man bara fortsätter kämpa. Hoppas ni fick ut något av detta & var inte ledsna när ni misslyckas, för ni kommer fixa det i framtiden. Puss på er & ha en underbar fredag!


Kramar från Nicole 

 
 
Tilda Barkselius

Tilda Barkselius

23 september 2016 17:43

Revanchlust är en otroligt bra drivkraft verkligen!!

http://tilda.vione.co

 
Dalmar

Dalmar

23 september 2016 19:56

Tack för goda tipsen, tycker om sånt.
Jag ska ta revanch nästa gång hehe.
Fina bilder :)

http://dalmar.bloggplatsen.se

 
Gabriella

Gabriella

23 september 2016 21:24

Visst kan det vara en fördel att misslyckas, har du helt rätt i!!

http://gabriellasigfridsson.devote.se

 
Netti Starby

Netti Starby

24 september 2016 13:38

Riktigt bra skrivet av dig :-D Kram

http://starbys.se

 
Jeanette

Jeanette

24 september 2016 13:50

Vilket bra inlägg :)

http://nouw.com/jeanettek

 
Amanda

Amanda

24 september 2016 20:50

Jätte bra skrivet! :)

http://amandalarsson.nu

 
Ingen bild

andreas

25 september 2016 00:11

bRA SKRIVET NÄR KOMMER SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards