Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 14 september 2016

VANILJRUTOR FRÅN HIMLEN ♡

Av Nicole Svensson - 14 september 2016 21:29



Kära vänner, 

Aldrig tidigare har det hänt att jag bakat en kaka som min pappa sagt var "jättegod" (han är ganska kräsen). Aldrig tidigare har det hänt att jag fått så många komplimanger för min bakning som för dessa vaniljrutor. Därför måste jag bara dela med mig av detta gryma recept som jag hittade på en blogg. Har dock gjort om det lite utifrån mitt tycke. Kärlek till detta<3


Recept på vaniljrutor

Smuldeg: Arbeta samman smör, mjöl, socker, vaniljsocker och bakpulver till en smuldeg i matberedare. Om du har en för liten matberedare kan du dela upp degen och mixa två eller tre gånger istället. Tryck ut hälften av degen i en långpanna, 30x40 cm, med bakplåtspapper i botten.


Fyllning: Blanda ägg, kesella vanilj, crème fraiche, socker och vaniljsocker. Häll fyllningen över degbotten i långpannan. Smula sedan resten av smuldegen ovanpå fyllningen. Grädda kakan mitt i ugnen i 200 grader i ca. 30 minuter. Låt kallna och dela den i lagom stora fyrkanter. Pudra lite florsocker över och servera med vaniljglass/vaniljsås, frukt & bär. Nam!

 

Smuldeg
500 g smör
10 dl vetemjöl
4 dl socker
4 msk vaniljsocker
1 msk bakpulver

Fyllning
4 ägg
2 dl kesella vanilj
5 dl créme fraiche
3 dl socker
1 msk vaniljsocker


Garnering
Florsocker


Kramar från Nicole 

MAT
 
 
sara

sara

15 september 2016 11:46

gott :)

http://aamaziing.se

 
lucy

lucy

15 september 2016 13:01

Gud så gott :O

http://nouw.se/Shawtygetloose

 
Amina

Amina

15 september 2016 16:38

Åh jag tror jag kommer älska dem. Tyvärr kan jag ju inte hitta allt som behövs för att baka dem här i Italien men när jag kommer hem <3 Jag sparar det här receptet kan jag säga!

http://www.aminas.se

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

15 september 2016 16:39

Ni bara MÅSTE testa dem! En gåva från himlen<3

http://nicolesvensson.se

 
Annelie

Annelie

15 september 2016 22:35

mums!! :)

http://lie7.for.me

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Skapa flashcards