Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

BE YOU ♡

Av Nicole Svensson - 25 mars 2016 12:00

Kära gullungar,

Deep alert. Ännu ett sådant inlägg är på gång. Är ni redo? Hämta en spade för nu ska vi gräva riktigt djupt (i våra hjärtan och tankar). Om du orkar läsa hela inlägget, då är du guld. Många guldstjärnor till dig. Idag ska vi prata om hur viktigt det är att vara sig själv och att inte vara någon annan. Hur viktigt det är att sluta bry sig om vad andra tycker är perfekt. Hur viktigt det är att fokusera på vad du tycker är okej och inte på vad omvärlden tycker är okej. 


Hur ska vi gå till väga med detta självaccepterande? Du måste intala dig själv att du är värd mycket och att du kan åstadkomma mycket i livet om du anstränger dig. Tyvärr kommer inte saker flygandes från himlen till dig. Du kan inte plocka lycka från ett träd. Varje gång du stöter på negativa tankar måste din optimism motverka tankarna, för att du ska kunna bli glad igen. Leta efter möjligheter istället för felsteg. Se misstag som lärdomar och inte som problem. 


Om din kompis gör något som anses vara väldigt trendigt eller vanligt, måste du inte göra det. Jag har själv till exempel köpt kläder som jag egentigen inte tycker är världens snyggaste, bara på grund av att en massa andra människor har på sig dem. Är det bara jag? Det skapas ibland ett undermedvetet grupptryck. Idag skulle jag aldrig köpa något jag inte tycker om. Tänk på alla saker du har gått igenom och grubbla över varför du klarat av dem, och på vilket sätt. Vissa dagar har varit riktigit tunga. Hur gjorde du då för att må bättre?


Slutligen, kom alltid ihåg att du är bättre än vad dina negativa tankar egentligen tror. Du vill, du kan och du ska. Jag brukar inte säga att ingen är perfekt. Jag brukar istället säga att alla är perfekta på sitt allra egna sätt. Du är perfekt för att du är du. DU. Love yourself. Love others. 


Kramar från Nicole 


Follow

 
 
ingrid

ingrid

25 mars 2016 13:57

Tack,för din kommentar.Önskar dig en fin Påskhelg.

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

25 mars 2016 15:13

Detsamma Ingrid :)

http://shine.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

25 mars 2016 16:22

sv: tack så mycket!
Kram!

http://candersson.bloggplatsen.se

 
C A R O L I N E

C A R O L I N E

25 mars 2016 19:47

Så bra skrivet och vilken söt hund!

http://carolinelundin.se

 
Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

25 mars 2016 19:57

Bra inlägg och super söt vovve :D

http://dixiwonderland.com

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

25 mars 2016 20:29

Tack så mycket! Hoppas det kommer till hjälp :)

http://shine.bloggplatsen.se

 
NICOLE

NICOLE

25 mars 2016 21:27

Fint inlägg av dig :) Man ska vara sin egen bästis!

http://nwistrand.forme.se

 
MALIN

MALIN

26 mars 2016 00:40

Sååå viktigt och så bra skrivet! Kram

http://malinkirstine.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards