Nicole Svensson ♡

Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

HUR DU MÅR BRA NÄR DU INTE MÅR BRA ♡

Av Nicole Svensson - 28 februari 2016 12:03

Kära gullegryn,

Hur mår ni idag? Själv är jag inte så pigg, tackar som frågar, på grund av min hals som gör så fruktansvärt ont. Jag vill bara svälja, men jag kan inte svälja för det gör så ont. Ifall du för tillfälligt sitter i samma båt, eller i en liknande båt, eller i framtiden kommer att sitta i min båt, så har jag tagit fram tips för hur du kan må bättre. 


Veckans blogg går till ingen mindre än Linnéa, med sin nyuppstartade blogg nouw.com/Linneaass! Linnéa har en blogg som innehåller många mysiga recept som jag kommer prova på i framtiden. Hon skriver om allt från resor och shopping till vardag och livsstil. En blogg som jag verkligen rekommenderar, helt enkelt! Nu kommer det lite krya-på-dig-information. 


What to do

* Vila så mycket du kan. Du måste hjälpa kroppen att återhämta sig. 

* Läs en bok.

* Titta på en serie eller en film.

* Sov.

* Plugga (om så är möjligt)


What to eat and drink

* Medicin (om det behövs)

* Te och andra varma drycker. 

* Vatten! Det är viktigt att du håller dig hydrated. 

* Varmt vatten med honung och citron. 

* Ingefära. Det är gott i soppor och förebygger förkylningar. 

* Soppa! En vitaminboost är precis vad du behöver. 

* Smoothie med bär. 

* Citron, clementin, apelsin, broccoli och annat som är berikat på vitamin C.  


What to think about 

* Du kommer bli frisk snart.

* Tänk positivt. 

* Släpp all ångest som du får av att missa skolan/jobbet/annat. 

* Fokusera på att vila och prioritera din hälsa.

* Om du missar något, be en vän informera dig om det genom anteckningar. 


What to wear

* Halsduk.

* Fuzzy socks, knästrumpor eller yllestrumpor. 

* Pyjamas, mjukiskläder eller något annat som känns bekvämt och varmt.

* Kofta. 

* Filt och täcke. 

* Handkräm, lepsyl och body butter. 


Kramar från Nicole 


       

Follow

 
 
Linnea

Linnea

28 februari 2016 20:00

Tack så mycket bästa Nicole! Superbra tips!!
Kram❤️

http://nouw.com/Linneaass

 
Nicole

Nicole

28 februari 2016 20:26

Så lite min fina Linnea❤️

http://Shine.bloggplatsen.se

 
Anna Sofia

Anna Sofia

28 februari 2016 20:59

Tack för tipsen! Krya på dig :)

http://annasofiaphoto.blogg.se

 
Nicole

Nicole

28 februari 2016 21:05

Varsegodis Anna Sofia! Tack så mycket :)

http://Shine.bloggplatsen.se

 
Olivia

Olivia

29 februari 2016 00:16

Du är awesome! dessa tips är såå bra :))

http://www.disneyinfo.bloggplatsen.se

 
Nicole S

Nicole S

29 februari 2016 10:12

Aw tack så mycket Olivia!!

http://shine.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole Svensson - 9 januari 2017 20:53


  nicolesvensson.se  Kära läsare, Nu kände jag att jag verkligen behövde en nystart, så en nystart blev det! Idag byter jag bloggportal till nouw. Det kommer dock inte att betyda några större förändringar för er. Bloggen kan ni fortfarande nå ...

Av Nicole Svensson - 8 januari 2017 21:50

  Kära gullisar, Hur mår ni idag? Min dag började sådär, men nu är det bara finfint med mig! Nu är det endast en dag kvar tills min fjärde termin av gymnasiet påbörjas. Det känns lite jobbigt eftersom tvåan tar kål på mig, men jag är ändå tagg...

Av Nicole Svensson - 7 januari 2017 23:00

  Kära sötnosar, Hur är det med er idag? Hoppas att era liv flyter på som en båt ute på havet. Idag kom snön till Skåne igen, och därför passar det perfekt att svara på era frågor, så att ni kan sitta inomhus och läsa istället för att vara uto...

Av Nicole Svensson - 6 januari 2017 22:15

  Kära finisar,  Idag fyller bloggen 1 år! What? Tänka sig att det har gått 1 år sedan jag skapade bloggen. Det har hänt så sjukt mycket sedan dess, det märker jag nu när jag kollar igenom mina allra första inlägg. Man kan säga att innehållet...

Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards